De kracht van Branding.

Branding is niet slechts een logo en wat kleuren kiezen; het gaat om de perfecte uitstraling vinden en die consistent langdurig laten schitteren, in alles wat je doet. Hierdoor raken potentiële klanten vertrouwd met jouw merk en zullen ze eerder voor jou kiezen bij een aankoop.

Een paar voorbeelden

Branding is geen bijzaak; het is het unieke verhaal dat bepaalt of je opvalt of verdwijnt in de massa. Neem bijvoorbeeld Hornbach, dat met zijn focus op “handen uit de mouwen” types een onmiskenbaar verhaal vertelt. Gamma daarentegen positioneert zich als de go-to plek voor de Doe-het-zelver, terwijl Karwei met gezellige interieurinrichting een eigen sfeer creëert. Hoewel deze bedrijven vergelijkbare producten aanbieden, bewijzen ze dat je je kunt onderscheiden in een competitieve markt. Het unieke verhaal dat je via branding vertelt, maakt het verschil.

Hornbach profileert zichzelf echt als het merk voor “handen uit de mouwen” types. Hier draait het om aanpakken, je handen vuilmaken en lekker veel kluswerk verzetten.

Gamma richt zich volledig op de Doe-het-zelver. Hier draait het om het aanschaffen van kwaliteitsmaterialen en het klaren van de klus in no-time. Maar zonder vieze handen!

Karwei positioneert zich met een sterke nadruk op interieurinrichting. Door gezellige en geslaagde eindresultaten te laten zien, weten ze mensen te inspireren en aan te trekken.

Het begint met een Merk

Ontdek wat jouw bedrijf écht onderscheidt te midden van de concurrentie! Het begint allemaal met het omarmen van jouw meest onderscheidende kenmerken, de bouwstenen van een krachtig verhaal en een onvergetelijke branding. Maar laten we eerlijk zijn, een frisse kijk van buitenaf kan wonderen doen. Even sparren? Boek dan nu jouw gratis en vrijblijvende spar-sessie met ons!

Case study van Vigor Charging

In juni zagen we de geboorte van Vigor, een revolutionaire producent van laadpalen in Hengelo. Onze uitdaging? Het creëren van een onderscheidende branding. Hoe hebben we dat aangepakt? Door hun Unique Selling Propositions (USP’s) in de schijnwerpers te zetten. Uiteindelijk hebben we een branding neergezet die hun duurzaamheid, Nederlandse kwaliteit en andere unieke kenmerken in de spotlights zet.

Oh, en vergeet ook dit niet!

Een slechte huisstijl kan flink in de papieren lopen. Denk aan een logo. Als je na een jaar iets nieuws wilt, begint het dure proces van oude logo’s verwijderen en nieuwe afdrukken. En laten we eerlijk zijn, als je te vaak van stijl verandert, krijg je nooit die herkenbaarheid en betrouwbaarheid die je wilt. Het vraagt om slimme keuzes en een stijl waar je een lange tijd mee vooruit kan.

Quote marketing agency

Let's talk branding!

Of bel met Jip

Direct contact leggen, en snel impact maken? Bel gerust met Jip voor een vrijblijvend gesprek of stuur een appje! 

Neem contact op

Geinteresseerd in een samenwerking?
Boek een Gratis Spar Sessie!